söndag 11 augusti 2013

Paris









 Hörni...

Jag ska åka till Paris. Paris som i Frankrike. Det är ju en smula galet när jag tänker på det. Dels att jag ska dit, dels att jag aldrig förr varit där... Aldrig sett boulevarderna, floden, broarna, fontänerna, torgen, muséerna, tornet, de gamla vackra avgasgrå byggnaderna, caféerna, aldrig känt doften av nybakta baguetter och croissanter blandat med storstad på morgonen. Helt galet.

Men nu ska jag dit! Tillsammans med bästaste Jeanette ska jag åka på mässa, inspireras, hänföras, trollbindas och dessutom helt säkert dricka ett och annat glas vin på uteserveringarna i den förhoppningsvis varma sensommarstaden.


Var vi ska hålla till? På hotell Renaissance Le Parc Trocadero i 16:e arrondisementet som sägs vara lugnt, vackert och lite tjusigt. Å jösses vad det ska bli trevligt! (Tack för det fina tipset Petra!)




Men först väntar Stockholm och Rhodos på mig...




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin