söndag 9 september 2012

LCHF och kvällens film




Ja, jag är inget undantag. Varför ska man vara det? Vi har - på sonens inrådan och inflytande - kört LCHF sen i våras. Vi har på intet vis lidit och absolut inte svultit. Tvärt om... Och att jag droppat fem-sex kilo är ju en sporrande bonus!


Kvällens blev baconlindad kycklingfilé, kokt broccili och blomkålspuré - som grädde på moset så att säga... Jag stekte kycklingen tillsammans med timjan (för övrigt min favvokrydda alla kategorier), färska champinjoner, ett par charlottenlökar, en slantad morot, en slantad palsternacka, en hönsbuljongtärning och kokade ihop hela härligheten med grädde och ett par matskedar av min favvo creme fraiche; karljohan, timjan och citron. Höstgott så det förslog och världens kanske mest förlåtande diet!?


Nu pust i soffan. Strax Snow White and the Huntsman. Kan det vara så att Charlize Theron är fagrast i spegeln? I think so...

Uppdatering: Charlize är en grym och blodtörstig drottning med en utomjordisk skönhet som räddar filmen från totalt fiasko. Kristen Stewart ser lidande, oförstående och ledsen ut hela filmen igenom. Igen. Kanske dags att tänka nytt? Och the Huntsman. Ja tack...




1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Så gott! Tur jag är proppmätt...för jag förstår att det här var en supermiddag.

Timjan är min favvo med!

KRAM

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin