onsdag 11 maj 2011

Window seat





Ja, hörrni. Här skulle man haft bästa platsen för en stunds läsning. Jag försöker plöja en ganska tung roman på kvällarna, men ögonlocken är inte riktigt med mig just nu... Det blir ett par sidor innan lampan släcks. Längtar efter några dagars ledighet för då blir det läsa av! Bästa avkopplingen enligt mig!

Nu ska jag rusa vidare för att slå upp dörrarna till min lilla (vi har ju bara 1500 m2 att dammsuga...) butik. Vi njuter av öppna fönster, gräsklippsdoft och glada, varma kunder som är ute och åker med fikakorg i bagaget. Vi har ju bord utanför butiken och de utnyttjas varje dag av kaffesugna kunder! En del har med sig rutig duk, fina servetter och kakor i långa banor! Roligt!

Ha en underbar dag i sol, mina vänner!

Bild lånad av Better homes and gardens.




4 kommentarer:

Carin sa...

Hallå vännen! Visst är det ljuvligt ute nu och vad passar bättre än en fikakorg med rutig duk så här års??? :D

När vi gjorde om köket, byggde vi in en soffa framför fönstret mot byn... En klar favvo-plats i Finabo numera.... :D

Ha en härlig dag! Kram Carin

Anonym sa...

HA HA jag har också suttit där med fikakorg några gånger. Jag brukar besöka er butik ca 2 ggr per år då jag har en bit att åka det är en jätte fin affär mvh Helene

Wisteria Gaver & Interiør sa...

Hei! Jeg er så glad for at jeg fant denne lekre bloggen :-) Her var det fantastisk mye lekkert og mye kjekk inspirasjon! Måtte selvsagt legge meg til som følger :))

GB

Jenny sa...

Lööööve window seats!!
Vad mysigt det låter med att åka på utflykt till en sån mysig affär, synd att jag inte bor närmare ;)
Härligt med lite ledigt att se fram emot ;) Jag förstår problemet med ögon som faller ihop, jag jobbar ju natt nu ett tag och på morgonen när man lägger sig så somnar man direkt ;)
Ha det så himla bra, kram Jenny

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin