måndag 23 maj 2011

Skåne


I morgon drar vi till Osby för att lägga order inför hösten hos två leverantörer. Jag hade en liten romantisk idé om att vi skulle ta en natt på Österlen och en natt i Malmö med goda middagar tillagade av det bästa Skåne har att erbjuda eftersom jag äääälskar god mat. Veckan ska nämligen avslutas i Köpenhamn där det blir mer hösthandel. Min man däremot är väl något mindre romantiskt lagd så jag får nog vara glad över en natt i Skåne och en i Köpenhamn...

Magasinet Skåne är i alla fall en liten pärla med tips och information om det bästa som detta underbara landskap har att erbjuda just nu! Köp den om du är på väg söderut! Där står allt om plantskolor, trädgårdar, krögare, caféer, matställen och antikvariat! Perfekt hjälpmedel för dig som vill ha creme de la creme på din resa!!!

För er som gillar rundor så kommer här lite tips: Antikturen 26-29 maj, Matrundan 28 maj-6 juni och Trädgårdsrundan 3-5 juni. Konstrundan gick ju av stapeln vid påsk, så den får vi ta nästa år!


3 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej Lena!

Vad roligt!!
Ska ni till Affari då kanske....

Jag är så sugen på att åka neråt jag också...Skåne har så mycket att erbjuda!

Verkligen dumt att Formex ligger så sent i år... Ska du köpa in mycket innan mässan?

Kram Mariette

pysseltanten sa...

Själv bor jag ju i Skåneland...men hade ingen aaaning om att detta magasin fanns...Kanske man ska investera i...man missar ju många pärlor även där man bor....
Tack för tipset!
o välkommen till Skåneland...:)))
Kraamizar Git

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lena!
Ja visst är det en trevlig tidning! Kul blandning av det mesta och välskriven för det mesta också.
Ha en toppen tur trots att den verkar lite komprimerad!! Du får komma ner fler gånger!!!
Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin