tisdag 31 maj 2011

Green Gate igen



Kreativt arbete pågår på och kaffekopparna hamnar på hög i fönstersmygen... Underbart!




Jag var tvungen att ta ett par bilder på huset som Green Gate har som kontor och showroom. Ett helt ljuvligt hus utmed Strandvejen mellan Helsingör och Köpenhamn. Precis ett sådant hus jag är på jakt efter - och det verkar som om jag får fortsätta leta...

Det var väl ca tre meter till tak och höga, fina spröjsade fönster. Vita väggar - en del pärlspont och fina gamla trägolv. På andra/tredje våning var det en del heltäckande sisal på golven och det är ju hur fint som helst! I frukost/lunchrummet var det plats-byggda bänkar med fina dynor och matchande dukar så klart!




Ett mer inspirerande ställe att arbeta på har jag svårt att föreställa mig. Designavdelningen höll till uppe på tredje våning med en fantastisk utsikt över Öresund och pelargoner i fönstren. Perfekt match med mönstren de ritar!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin