onsdag 27 april 2011

Hammarbyserien



Jag har precis läst färdigt den tredje boken i Carin Gerhardsens Hammarbyserie som utspelar sig på polisstationen på Söder i Stockholm. Helt ok läsning om man gillar deckare, polisjobb och livet bakom fallen och på stationen. Till och med mer än ok när jag tänker efter. En del oväntat råa inslag och intriger inte sällan med barn inblandade som gör det än mer angeläget att lösa fallet...
Jag gillar när det finns en botten, alltså en förklaring till varför det har blivit som det har och en handling som flätar samman. Det är inte alla författare som tänker på det. Till och med solen har fläckar, för det visar sig att huvudpersonen kriminalkommissarie Conny Sjöberg har en del i bagaget...

Om du inte läst dem; grattis till spännande sommarläsning! Finns på pocket och det betyder ju att man kan komma undan med alla tre för dryga hundringen!

Nu ska jag slänga i mig lite lunch!


1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag har också läst Hammarbyserien och man blir lite smått besviken när man inser att de är slut. Jag är nu inne på andra boken i Nora Roberts triologi - Svart ros. En härlig sommarläsning det med.

Jag gillar mest pocketformaten för att de är så smidiga att ta med sig överallt. Sen att de är billigare är ett stort +

Kram Teres

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin