onsdag 19 januari 2011

Nu packar jag igen...



Ja, det är mycket pack nu. Jag är inte på topp heller, så det är inget gladpack precis... Det river i halsen, de gamla fyrtioåriga lederna värker och ögonen vill tränga ur sina hålor. Hittade ett kvarglömt paket kåvepenin i medicinskåpet som får hjälpa psyket på traven och till hjälp så knaprar jag ipren med samma desperation som jag sög in lustgas på förlossningen. Hm. DET var länge sen... Om det blir riktigt illa har jag fått loss några Voltaren supp från hemlig ort. Jag vägrar vara sjuk på Formex. Jag ska vara på topp och i mitt esse i dagarna tre när jag och Anna ska göra både mässa och storstad osäker! Förhoppningsvis har vi gjort ett grundligt jobb så vi kan åka hem tidigt på söndag... Ses vi där???

Dagens fina bilder har jag lånat från Sköna Hem. De kommer från ett drömhus (läs mer här) strax norr om Köpenhamn. Av en tillfällighet exakt ett sådant hus som jag söker efter. Från förra sekelskiftet, ljust med höga fönster, svängd trappa och rum i fil. Än en gång; hur svårt kan det vara?!


6 kommentarer:

Mårtensdrätt sa...

Krya på dig och ha det gott på mässan.
Ulrika

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Fanken vad umt o bli sjuk just nu då...krya på dig o ha en super helg på mässa o staden!!

Kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Men med denna aresenal av piller fixar du det mesta och Formex i synnerhet.
Det matsalsbordet, står det var dom fått det ifrån? Precis ett sånt vill jag ha!
Krya på dig.

Annas Lycka sa...

å stackare som blir kass nu....Nix jag skall tyvärr inte till Formex, hade gärna åkt ;)

Hoppas du piggar på dig och får en härlig helg i Stockholm

Kram Anna

Anonym sa...

hej på dig.. sååå roligt att du är tillbaka och skriver här. Jag har besökt formex ikväll. Jag är kanske inte rätt person att uttala mig om det men jag har mina favvisar som jag springer till och sen tycker jag inte att det är ngt.
Jag letar också efter ett sådant hus. Vill helst bygga ett nytt! så säg till om du hittar en superbra ritning.. TACK FÖR ATT DU HAR BLOGGEN. JAG ÄLSKAR VERKLIGEN ATT BESÖKA DEN!

Ha en underbar helg i Storstaden!

KRAMAR Alexandra

Camilla sa...

Hej Lena och GRATTIS i efterskott!!! Såååå skönt att även du äntligen kommit upp i den här mogna härliga åldern...:)

Ser att ni varit ute och rest och att man blir dålig så fort man sätter sej på planet hem:( Hoppas helgen på Formex ändå blev bra?

Ser att vi använt inspiration från samma hem - här på Holm är inspirationen fullständigt borta. Jag gick in och letade på Sköna Hem och lyckades i alla fall tycka att det här var ett mycket vackert hem. Hur går det med husplanerna?

Ha det gott - kram kram!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin