torsdag 17 december 2009

Inspiration big time...












Heeej!!!

Ännu ett underbart hus med fina detaljer (hoppas ni inte tröttnar). Smakfull och enkel julinredning med gröna kransar och gran som bryter fint mot det vita. Mumma för ögat och perfekt för min "spara mapp"! Tänk att få ha TVÅ öppna spisar i huset...



I kväll blir det hemmagjord Thaigryta med kyckling och wokade grönsaker. Det är ju så smidigt och gott med kryddmixen från Santa Maria och en burk kokosmjölk! Lars kommer inte att bli nöjd, men jag kan ju inte rätta mig efter honom och laga köttfärssås och spaghetti varje kväll, eller hur?


Glömde nästan berätta om lotterna. Av lotter för 900 vann vi 390... Det blir en ny hög till nästa träff!




7 kommentarer:

Sassa sa...

Hej Lena,
Tack för uppmuntrande kommentarer.
Som du vet skall vi iväg på sonens bröllop i Santa Barbara. Skall bli hur spännande som helst. SÅ jag öppnar inte förrän torsdagen den 14 januari!
Januari är ju alltid en lite " dålig månad" så det gör nog inget att jag öppnar igen först då!!
Stor kram från Sassa

Noamaja sa...

Nej, hur kan man tröttna?! Varför, varför bygger vi inte så här i Sverige?!

Tack för fin inspiration!

Kram,
Noamaja

Camilla sa...

Underbara bilder - precis så där skulle jag vilja ha det :)

Hoppas thai maten blev bra! Önskar en riktigt skön helg, Lena!

Kram Camilla

Fridashus sa...

Kjempefint hus. I like a lot!!! Jeg undrer også hvorfor man ikke bygger sånne fine hus i Norge.. men murhus er vel kanskje litt kalde.. Flott var det iallefall.

Ha en riktig god helg!

Stjärnor & Champagne sa...

Mums den Thaigrytan lät god....Suck vem skulle inte vilja bo där och ha 2 öppna spisar. Hm har inte ens en kamin i mitt gamla gamla hus.

Kramkram Anne

Bella sa...

Vilket mysig hus... :)

Hoppas du har en trevlig helg

Kramen Bella

Solgården Butik och Café sa...

Man kan väl aldrig bli trött att vila ögat på vackra saker =)
Blev så förvånad när jag såg huset.
Har en syster i N.Y och deras amerikanska hus ser precis ut som detta. Trodde att det var deras hihi förutom köket som var olikt.
Så otroligt =)

tack för en härlig blogg.
God Jul!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin