måndag 14 september 2009

B-L-O-S-S-A


Jag hörde att glöggpremiären hos Blossa står för dörren och i år är den populära årgångsglöggen smaksatt med clementin. Citrus passar bra ihop med glöggkryddorna och clementin är ju en klassisk julfrukt (förra årets blåbär var ju ingen höjdare). Jag kan tänka mig att den är god både varm och rumstempererad som avec. Nytt för säsongen är att man kan förhandsboka de åtråvärda dropparna på bokablossa.nu för att inte bli utan. Jag kan inte minnas något år där årets glögg inte tagit slut...
För övrigt tycker jag att Blossas klassiska vinglögg är helt ok, jag är inte så kräsen... Gör ni egen glögg?

3 kommentarer:

Susanne sa...

Glöggtiden är supermysig. Ljus, dofter, smaker och förhoppningsvis en del god glögg. Gärna hemmagjord, men Blossas är mycket bra. Apropå den nya smaken så måste man beställa den i år. Läste att den inte kommer att finnas med i Systembolagets ordinarie sortiment för de ansåg inte att den höll måttet.
Ha en bra dag.

rosenskära sa...

Godmorgon Lena!

Vanlig hederlig vinglögg är min melodi, den är lagom i alkoholhalt så smakerna kommer till sin rätt.
Vi provade årgångsvarianten förra året, den blå, men den föll oss inte alls i smaken, så jag tror jag gör min egen variant av vinglöggen i år med clementinskal!

Ha't fint idag!

Lena

Helena sa...

Hej Lena!

Jag ingen glögg tillverkare, men min syster Petra, hon har alltid någon hemmagjord glögg när vi firar där uppe.Hon kan tipsa om recept. Visst kan man börja längta efter mörkret, ljus m.m.Vi skall snart ha möte för våran julskyltning på Gröna Bönor, brukar bli mycket jobb, dagen innan första advent gör vi om hela butiken.
Hälsningar Helena.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin