fredag 21 augusti 2009

Provence



Idag har jag hjälpt ett par att välja tyg till gardiner, kuddar och överkast till sitt hem i södra Frankrike. Kvinnan är svenska, men gift med en fransman och de har ett vackert stenhus sedan många år tillbaka strax norr om Provence (i Languedoc). Det blev tal om de fantastiska lavendelodlingar som skördar vid denna tiden och jag sa att dit skulle jag absolut inte vilja åka och fy för Frankrike och i synnerhet rödvin. Det slutade med att jag hade namn och nummer till dem och de hyr gärna ut ett hus (de hade tydligen två...) till oss när vi vill.... Usch, ska jag behöva åka till Provence nu också. Jobbigt.

2 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Haha rosé och rödvin , ja det låter faktiskt väääldigt jobbigt. Vilka fantastiska bilder på Lavendeln. Klart att du måste åka dit. Nu har du ju all chans i världen eller hur???
Skäll nu inte på maken för Rosévinet, hihi.
Skrattar fortfarande åt den där puckade blondinen....

Kramkram A

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlig!! Ser fantastisk ut!

Ha en fin helg:)

Klem Anette:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin