tisdag 23 juni 2009

Long Island








Nu när midsommar är över så längtar jag efter solrosor... Kanske lite tidigt ännu men det är ju så mysigt! Dessa bilderna påminner mig om skördetid på Long Island. Jag var au pair ett år i början på 90-talet och bilresorna ut på Long Island var underbara! Lika underbara som helgerna på Manhattan... Stränderna och gränderna i the Hamptons och alla grönsaksförsäljare längs vägen. Magiskt... Hade varit underbart att åka tillbaka nu och se allt (läs fina hus) med "vuxna" ögon. Kanske möta våren i New York? Älskling, om du läser detta...


På tal om härliga miljöer; missa inte Morden i Midsummer som börjar i kväll kl 21, om det nu finns några levande kvar i det grevskapet... Det hör väl sommaren till?





1 kommentar:

Stjärnor & Champagne sa...

haha har du fått respons av maken??? Jag var Au-pair i Los Angeles som tyvärr inte har den känslan som Long Iland, Hampton...Men jag gillar båda sidorna skarpt.

Kram Anne

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin